• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nödkontanter

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag läste på ett annat forum att Nödkontanter var "hårda vid underskott av kapital".

-I ärlighetens namn har jag ingen som helst aning om vad det betyder, men jag hade tydligen 19k där 2012 enligt UC.
-Jag har tyvärr även 2 betalningsanmärkningar, från 2012.
-193k i inkomst för 2012.

Är det någon som har någon koll på chanserna för att få ett lån beviljat på 20k? Ökar chanserna märkvärt om jag söker för 15 istället?

Om jag söker via e-leg, kommer det ändå krävas att de skickar ett papper jag skriver på och skickar tillbaka, eller kommer ett godkänt lån att betalas ut direkt? (Ja, 2-3 arbetsdagar förstår jag att det tar, men behöver pengarna så fort som möjligt, så vill snabba på processen så fort som möjligt).

--

Jag har varit "duktig" och inte dragit på mig några UC på ett halvår, för att ha ett relativt "clean sheet" när mina betalningsanmärkningar försvinner om ett drygt halvår, vill ogärna fläcka ner det i onödan.
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
min sambo sökte i sept
hen fick mejl om att dom motringer alltid innan bet
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Nåt nytt dom börjat med då säkert
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag tänkte bara meddela att min ansökan till nödkrediter inte gick igenom (från mitt inlägg 2013-10-18 15:43). Jag ansökte om 15 000 över 3 år.

"vi kan tyvärr inte bevilja din ansökan p.g.a. dina betalningsanmärkningar. "

Mina betalningsanmärkningar är 18 månader gamla, och på ungefär 2000 resp. 3000 (om det nu spelar in).

Kan ju vara värt att tänka på för er som inte vill dra på er UC i onödan.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varning för nödkontanter

Låna INTE av nödkontanter ett rent bluffföretag.
Fick ett mail av dom att jag vart beviljad och att det ska dras det beloppet varje månad på autogiro.Men fick inte några pengar insatt på kontot vart en uc i onödan.
Alltså låna inte av detta bluff företag
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag har aldrig haft problem med nödkontanter. Dock är det ett dyrt lån som tar lång tid att betala av, men de är väl nästan alla lån som vi har, vi som hänger på detta forum.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp